eemhorst_logo

Rapport Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd over De Eemhorst

De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd oordeelt in mei 2025 positief over De Eemhorst:
Cliënten van De Eemhorst ontvangen zorg waarin zij als cliënt centraal staan.
Zorgverleners kennen de cliënten en respecteren hun wensen. Zorgverleners betrekken de cliënten(vertegenwoordigers) bij de zorg en het maken van afspraken. Zorgverleners stimuleren cliënten om binnen hun mogelijkheden zelf regie te blijven voeren. Zorgverleners hebben oog voor de gezondheidsrisico’s van cliënten. Zij maken professionele afwegingen over de benodigde zorg en ondersteuning. Zorgverleners werken methodisch en leggen het zorgproces inzichtelijk vast in het cliëntdossier. Verder werken zorgverleners samen met andere disciplines en schakelen deze in wanneer nodig. Binnen De Eemhorst is een PDCA-cyclus zichtbaar waarmee de organisatie stuurt op het bewaken, beheersen en verbeteren van de kwaliteit en veiligheid van zorg. Verder besteedt De Eemhorst aandacht aan de scholing en deskundigheid van zorgverleners.

Daarnaast sprak de inspectie met een betrokken management en zorgverleners die allen hard werken aan de kwaliteit van zorg die zij leveren. De inspectie ziet tijdens het bezoek dat het management en de zorgverleners zich toetsbaar, transparant en lerend opstellen. Zij hebben in beeld wat goed gaat en waar verbetering mogelijk is.

De inspectie heeft daarom op dit moment voldoende vertrouwen in de wijze waarop De Eemhorst stuurt op de kwaliteit en veiligheid van zorg.
Rapport Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd - mei 2025 -
Download het rapport van de Inspectie over De Eemhorst op de website van de Inspectie of hier:
Stacks Image 408

Privacyreglement | © De Eemhorst. Website: Quagga

De Eemhorst - Kwaliteitsverslag en -plan